Tuesday, January 1, 2013

*TABRIZ,AZARBAYEJAN IS A SCULPTURE GARDEN

شعر شهریار 
مزار دو کمال تبریز :کمال خجندی  و کمال الدین بهزاد نقا ش مینیاتوریست 
تبریز شهر تندیس 


رخشنده ، پروین اعتصامی

دزد اگر شب گرم يغما کردنست 
دُزدىِ حُکّام ، روز ِروشن است! 
حاجت اَر مارا زِ راهِ راست بُرد
ديو، قا ضى را بِهَر جا خواست بُرد.

خاقانی 






 شمس و مولانا 
 شمس، خوی 
 شمس تبریزی 
 نظامی 

 خاقانی 

 پروین اعتصامی 
 نیما و شهریار در تبریز 

محمد حسین بهجت تبریزی شهریار 
این همان تبریز کامثال خیابانی در ا و جان برافشاندند بر شمع وطن پروانه سان…
این همان تبریز کز خون جوانانش هنوز لاله گون بینی همی رود ارس. دشت مغان
تا هستم ای رفیق ندانی که کیستم
روزی سراغ وقت من آئی که نیستم
در آستان مرگ که زندان زندگیست
تهمت به خویشتن نتوان زد که زیستم
پیداست از گلاب سرشکم که من چو گل
یک روز خنده کردم و عمری گریستم
طی شد دو بیست سالم و انگار کن دویست
چون بخت و کام نیست چه سود از دویستم
گوهرشناس نیست در این شهر شهریار
من در صف خزف چه بگویم که چیستم 

شهریار

No comments:

Post a Comment