Saturday, October 27, 2012

4.MAZANDARAN OF 1330'S/1950'S شهرمن ساری

از باغ زادگاهم در خیابان مازیار که آمدیم در محله امامزاده یحیی خانه کردیم و این سال ١٣٢٥ بود .اولین مدرسه من دبستان هدایت بود موروثی خانواده صادق هدایت که اصلن مازندرانی بودند این مدرسه قدیمی که عکس آن را در کتاب سفر نامه مازندران رضا شاه میتوان یا فت  در کوچه پشت امامزاده زین العابدین قرار دا شت
که همان گنبد آجری دست چپ این عکس است .جالب آن که در سال ١٣٣٥ که دبیرستان نمونه در محوطه امامزاده یحیی ساخته شد ما را که در کلاس اول رشته طبیعی یا چهارم دبیرستان بودیم از دبیرستان پهلوی به این محل آوردند و این آخرین سالی بود که من در ساری زندگی و تحصیل کردم . در همین مدرسه بودکه روزنامه دیواری نمونه را به عنوان اولین کار روزنامه نگاریم منتشر کردم و رییس انجمن موسیقی و رهبر ارکستر مدرسه بودم که با خسرو علایی و وجیه جمالی... و دیگران برنامه های موسیقی را اجرا می کردیم و همچنین یکی از اولین نمایشنامه هایم را به نام امتحان تاریخ در همین جا نوشتم و بازی و کارگردانی کردم که مظفر صابری،علی حمزه ،خسرو علایی ،علی وطنی،و گروهی دیگر در آن شرکت داشتند        










No comments:

Post a Comment